Pressikonverents
Reisiparvlaev Estonia katastroofi aastapäeval korraldatud pressikonverentsil osalesid ning ajakirjanike küsimustele vastasid peaminister Jüri Ratas, välisminister Urmas Reinsalu ja välisministri nõunik Mart Luik.
Ohutusjuurdluse keskused informeerisid valitsusi Estonia täiendavate uuringute vajadusest
Ohutusjuurdluse Keskus, 18. detsember 2020
Loe edasiToimus riigisekretäri kolmas kohtumine Estonia laevahukus kannatanute esindajatega
Stenbocki maja, 15. detsember 2020
Loe edasiUue filmimaterjali valguses on vaja täiendavaid andmeid ja analüüse
Ohutusjuurdluse Keskus, 27.11.2020
Loe edasiRiigisekretär andis lähedaste esindajatele ülevaate uurimise ettevalmistustest
Stenbocki maja, 16. novemberr 2020
Loe edasiRiigisekretär teavitas lähedaste esindajaid täiendava uurimise ettevalmistamisest
Stenbocki maja, 9. oktoober 2020
Loe edasiValitsus teeb Soomele ja Rootsile ettepaneku Estonia täiendavaks uurimiseks
Stenbocki maja, 6. oktoober 2020
Loe edasiOhutusjuurdluse asutused viivad läbi esialgse hindamise seoses uue informatsiooniga Estonia osas
Ohutusjuurdluse Keskus, 2. oktoober 2020
Loe edasiValitsus toetas parvlaev Estonia täiendava uurimise ettevalmistustega jätkamist
Stenbocki maja, 1. oktoober 2020
Loe edasiEesti, Soome ja Rootsi välisministri avaldus
Välisministeerium, 28. september 2020
Loe edasiEesti ekspertide esmased tähelepanekud
18. september 2020, Oslo
Eesti ekspertidena kutsuti dokumentaalfilmi vaatama Kristjan Tabri, Tauri Roosipuu, Märten Vaikmaa, Ingmar Pill, Mart Luik. Tähelepanekud on kirja pandud vahetult peale video nägemist ja järeldused ei põhine põhjalikul analüüsil. Dokument on algselt kirjutatud inglise keeles ja sellel ei ole ametlikku staatust.
Taustainfo
- Eesti lipu all sõitnud reisiparvlaev Estonia uppus 28. septembril 1994. aastal regulaarsõidul Tallinnast Stockholmi.
- Uppumiskoht on 40 km kaugusel Soome Utö saarest, 50 km kaugusel Hiiumaast ning 100 km kaugusel Rootsi rannikust.
- 989 pardal olnust päästeti 137, õnnetuses hukkus 852 inimest. Kõige enam hukkus Rootsi (501) ja Eesti (285) kodanikke.
- Kohe pärast laevahukku moodustasid Eesti, Soome ja Rootsi valitsused rahvusvahelise laevahuku uurimiskomisjoni.
- 1997. aastal esitatud uurimiskomisjoni lõppraporti järgi hukkus laev projekteerimisvigade tõttu.
Hauarahu kokkulepe, varasemate uurimiste lõpparuanded
Viimati uuendatud 25.02.2021