Valitsus otsustas erakorralisel istungil saata Indoneesia kriisipiirkonda Eesti päästemeeskonna

29.12.2004 | 18:19

Uudis
    • Jaga

Tallinn, Stenbocki maja, 29. detsembril - Valitsus otsustas täna pärastlõunal toimunud erakorralisel istungil saata Indoneesia kriisipiirkonda kahenädalasele missioonile viieteistliikmelise Eesti päästemeeskonna. Meeskonda kuuluvad kümme meedikut, kaks staabiohvitseri ja kolm logistikut, missiooni eelarveks kinnitas valitsus 2,94 miljonit krooni.

Valitsus tegi oma otsuse eesmärgiga leevendada katastroofi tagajärgi lähtudes Indoneesia abipalvest Euroopa Liidule ning Eesti päästemeeskonna võimekusest ja valmisolekust. Samuti võttis valitsus teadmiseks siseministri informatsiooni, et kui osutub vajalikuks saata kriisipiirkonda Eesti politsei suurõnnetuste ohvrite identifitseerimismeeskonna kolm liiget, on siseministeerium ja politseiamet selleks valmis.

Viieteistliikmeline päästemeeskond on lähetamiseks valmis koheselt, praegu on lahendamisel transpordiküsimus. Meeskonna tegutsemist Indoneesias hõlbustab ÜRO hindamis- ja koordineerimismeeskonna (UNDAC) liikme A. Partsi viibimine samas riigis. Päästemeeskonna funktsiooniks on meditsiinilise abi osutamine välihospidali baasil. Missiooni ülesandeks on kannatanute hindamine, esmase meditsiinilise abi osutamine ja stabiliseerimine, elu päästvad kirurgilised sekkumised, kannatanute transpordiks ettevalmistamine ja meditsiinilise info kogumine ja edastamine võimalike terviseriskide ennetamiseks. Kava kohaselt elab ja töötab päästemeeskond autonoomselt oma baaslaagris.
Eesti on juba eraldanud välisministeeriumi 2005. aasta arengukoostöö- ja humanitaarabi vahenditest Rahvusvahelisele Punasele Ristile 500 000 krooni Lõuna- ja Kagu-Aasia maavärina tagajärgede likvideerimiseks. Raha kantakse üle esimesel võimalusel järgmise aasta alguses.

Valitsuse kommunikatsioonibüroo

Valitsuse kommunikatsioonibüroo

-